Milí obyvatelé domu, sousedi..
Vzhledem jistým událostem, které nastaly při výběru firmy na vyklízení sklepů a jejich nejasných formálních nabídek předložených k výběru, se pozastavuje proces vyklízení našich sklepů. Odůvodnění najdete zde v otevřeném e-mailovém dopisu našemu řediteli panu Papírníkovi z naší správcovské firmy LBD8.
—————————————————————————————
Dobrý den pane Papírníku,
Po dlouhodobé úvaze, ohledně rekonstrukce našich sklepních prostorů, Vás chceme my, obyvatelé domu, požádat o zastavení této akce a to z vážných důvodů a nedostatků , které zde uvádíme:
- Dosavaď není vyřešena celková koncepce tohoto projektu/ především není dořešena cenová nabídka na výstavbu našich nových sklepů a příslušný časový harmonogram, aby byla návaznost a obyvatelé domu věděli, kdy si mohou nastěhovat své věci zpět a připravili se na to.
- Nelíbí se nám způsob a forma podaných současných nabídek, kdy první cena od firmy:
Správa a údržba nemovistosti
Beránková Zdenka
Pod Jarovem 24/2034
Praha 3
byla za 80.000 Kč, kterou obdržel pan Hruška před začátkem prázdnin roku 2014.
Pan Hruška osobně zkusil během prázdnin zmapovat reálnou cenovou situaci tohoto bourání , následného vyklízení a podařilo se mu sehnat firmu
Vianor s.r.o, která po osobní prohlídce současného stavu sklepení, za účasti přítomnosti pana Hrušky poslala cenovou nabídku o 10.000 Kč levnější.
Tato nabídka byla odeslána panem Hruškou dne 27.8.2014 technikovi družstva panu Sasákovi s komentářem, že se mu podařilo sehnat firmu, která nám to udělá za levnější peníz. Odpověď od něj přišla ještě téhož dne, se slovy: také jsem nelenil a posílám dvě cenové nabídky. Jedna nabídka byla opět od firmy:
Správa a údržba nemovistosti
Beránková Zdenka
Pod Jarovem 24/2034
Praha 3
ale tentokrát s cenou za 60.000 Kč a druhá nabídka od firmy:
Richard Pavlík
Dušníky 37
Obříství
s cenou na původních 80.000 Kč.
Absolutně jsme nepochopili, proč byla panu Hruškovi posílána nabídka od jiné firmy /Richard Pavlík/ za stejnou původní částku 80.000 Kč a dále co se stalo, že první firma najednou zlevnila skoro o čtvrtinu ceny svojí původní nabídku ?
Dále se nám nelíbí způsob a předložená forma těchto nabídek, kde chybí jisté základní náležitosti jako je datum zpracovaní nabídky, včetně razítek příslušných firem, identifikačních znaků jako je IČO atd. Dále to dle našeho názoru bylo zvláštně skenováno a upravováno a pravděpodobně, ještě omylem prohozené ceny. Proč tato domněnka? Za prvé když se podíváme na tyto dokumenty , které byly poslány, tak tomuto skutku opravdu nasvědčují.
Za druhé z důvodu, že náhodou paní Hrušková před schůzi která byla dne 4.6.204, potkala pana Pavlíka na poště a ten se jí ptal, jak to vypadá s tím vyklízením sklepů a již znal předem cenu, že se to bude dělat za 60.000 Kč, což opětovně potvrzuje naší domněnku, že od začátku toto vyklízení měla provádět firma Pavlík za cenu 60.000 Kč a provize 20.000 Kč měla pravděpodobně skončit v provizi naší správcovské firmy LBD8. Jinak firma Pavlík nám odváží popelnice k vývozu odpadku a již v minulosti se zabývala vyklízením našich sklepů a tudíž její cenové služby a možnosti musí být pro firmu LBD8 známé. Proč jeho nabídka nebyla předložena na poprvé také?
Proč nebylo předloženo více nabídek k posouzení hned napoprvé? Proč se najednou začala vyvíjet rychlá aktivita ze strany družstva až po poslání levnější cenové nabídky panem Hruškou dne 27.8.2014 . Kdyby osobně neposlal nižší cenovou nabídku, tak by finální cena byla původních 80.000 Kč a přitom dnes již víme, že se to dá udělat levněji, když se vyvine trochu větší snaha.
- Dle zápisu s poslední schůze ze dne 4.6.2014, měla být vyvěšena do 31.8.2014 v obou vchodech na příslušných nástěnkách informace pro obyvatele domu o vyklízení sklepů, ale do dnešního dne 1.9.2014 v 7:04 tam žádná informace prostě není a v ostatních prostorech domu taky ne. Takže náš správce domu, správcovská firma LBD8 , nesplnila svoji povinnost.
Pokud to závěrem shrneme, tak správce našeho domu, firma LBD8 asi nemá zájem o provádění kvalitní a poctivě odvedené práce za přijatelný peníz při těchto úkonech a za co je vlastně měsíčně placena z našich peněz a ještě se pokouší nás majitele bytových jednotek pravděpodobně uvést v omyl, co se týče výše tohoto financování.
Proto s konečnou platností jsme se rozhodli pozastavit veškeré opravy v domě v ulici Novákových 59, které byli dohodnuty na poslední schůzi dne 4.6.2014 a to až do založení nového SVJ, které se bude probírat na schůzi, která bude po 14.11.2014.
Tento otevřený dopis bude současně vyvěšen na našich webových stránkách, z důvodu otevřeného přístupu informací pro všechny majitelé bytových jednotek tohoto domu.
S pozdravem,
Zástupce za dům Novákových 59/2,4
Stanislav Hruška, vchod číslo 2
Ing. Jiří Šafránek, vchod číslo 4
V Praze 8, dne 1.9.2014
konec dopisu
K tomuto dopisu jsou přiloženy následujíci dokumenty poslaných nabídek ( stačí kliknout na jednotlivé jméno)
Beránková Zdenka – původní papírová forma
Beránková Zdenka-nabídka podruhé
Foto nástěnky vchod 2 (foto pořízeno dne 1.9.2014)
Foto vchodu 2 (foto pořízeno dne 1.9.2014)
Foto nástěnky vchod 4 (foto pořízeno dne 1.9.2014)
Foto vchodu 4 (foto pořízeno dne 1.9.2014)
obyvatelé domu..
—————————————————————————————
Zde je další pokračování v emailové korespondenci
——————————————————————————————-
Vážený pane Hruško,
nevím co Vás vede řešit situaci přes ředitele, který mi postoupil Vaše sdělení, a proč je nesměřujete také mně.
Primárně řeším výběrové řízení na dodavatele sklepních kójí, opravu vnitřních prostor sklepa a malby společných prostor jednotlivých podlaží, abych mohl předložit komisi k rozhodnutí – viz Zápis ze shromáždění 4.6.2014.
Zde je nutné zaměřit stávající stav a vypočítat nové velikosti kójí dle podílů z plochy jednotlivých jednotek. Tady mě mrzí, že jste neúčastnil dohledání umístění jednotlivých kójí jak jste slíbil. Zajistil jsem Vám i půdorysy.
Vyklizení sklepa je dle bodu Ad a) zadáno správci, včetně termínu na oznámení o vyklizení a termínu realizace. Proto byl oslovena firma pana Pavlíka a jeho cenová nabídka předána v červnu jeho prostřednictví i Vám.
Termín byl vyvěšen v souladu se Zápisem a nyní přicházíte s protinabídkou na vyklizení. Samozřejmě jsem musel informovat původního dodavatele, aby zatím neplánoval akci a ten reagoval novou cenovou nabídkou. Myslím že není důležitý tvar a úprava, ale výsledná cena a kvalita. A cenu máme díky Vám, ať už to bude provádět kdokoli, poníženou a můžeme se domlouvat s kým uzavřeme smlouvu o dílo.
Jestli že jste občas kontroloval stav sklepa, víte že je tu velký nárůst materiálu k likvidaci. Jako by lidé chtěli využít plánované vyklízení k zbavení se dalších nepotřebných věcí. To by se mohlo projevit na výsledné ceně za vyklizení, nutno ošetřit v cenové nabídce i ve smlouvě o dílo.
Připomínám, že dle Zápisu uběhl 30.8.2014 termín k dodání seznamu vlastníků, kteří chtějí provést seřízení oken v bytech. Žádám o zajištění.
Jinak si myslím, že všechny nahlášené a potřebné opravy jsou řádně prováděny a vždy nám i Vám půjde o spokojenost vlastníků a uživatelů domu.
S pozdravem
Tomáš Sasák
technik
Lidové bytové družstvo Praha 8
V Zahradách 786/21, 180 00 Praha 8
tel. 283 840 808, mob. 603 173 349
————————————————————————————–
Naše odpověď na tento email:
Dobrý den pane Sasáku a pane Papírníku,
Nelíbí se nám především tyto věci:
1.Žádná informace o vyklízení sklepů nebyla vyvěšena do 31.8 ve vchodě 2 a 4 na našich nástěnkách, dle zápisu ze dne 4.6.2014.. Viz aktuální foto na našich webových stránkách, které bylo pořízeno v ranních hodinách dne 1.09.2014.
2.Nabídka pana Pavlíka na částku 80.000 mi byla poslána až e-mailem dne 27.8.2014 současně s novou nabídkou firmy Beránková Zdenka na 60.000 kč a ne v červnu jak píšete. V červnu jsem obdržel pouze nabídku v papírové podobě na částku 80.000 a to prvně od firmy Beránková Zdenka.
Doporučuji se podívat do odeslané pošty. Máte v tom trochu zmatek.
3.Především forma podaných nabídek je velmi důležitá, protože má prokazovat pravost a jasný původ od jednotlivých uchazečů o danou zakázku. Nezlobte se, ale ty nabídky co jste poslal, by stvořilo 13.leté dítě a ne firma, která je profesionalní a plně transparentní ve svém oboru. Proto tyto další pochyby.
4. Kdyby jste trochu času více věnoval našemu domu, tak by jste zjistil, že seznam zájemců o seřízení oken je již dávno na našich webových stránkách.
5.E-mail panu řediteli přišel z informativního důvodu, aby věděl co se nám nelíbí a jak pracují zmatečně a neprofesionálně někteří jeho podřízení.
6. Celkově vzato, nelíbí se nám spůsob tohoto počinu, kdy jsme málem přišli o dvacet tisíc ze společné kasy a kdyby nebylo mé snahy, tak by to tak ve finále dopadlo. Možná pro Vás částka 20.000 kč nic neznamená, ale pro nás je to hodně peněz. Takhle se dobrý správce a hospodář našeho domu, kterého si platíme, prostě nechová.
Závěrem opět zdůrazňujeme, že veškeré projekty domluvené na společné schůzi dne 4.6.2014 rušíme a to až do založení nového SVJ a toto naše stanovisko je neměnné !!!!!
S pozdravem,
Stanislav Hruška
konec emailové korespondence
Musím říct, že za daných okolností jsem také pro tyto práce pozastavit.
Martin Klouda
Ano také jsem pro zastavení rekonstrukce sklepu až do založení nového SVJ.